Verkoper
Homeshop BVBA
Hoogkamerstraat 308F
9140 Temse
België
Tel: +32 3 336 31 60
Fax: +32 3 298 35 77
Mail: [email protected]
De handelsnaam “belomax” wordt vertegenwoordigd door Homeshop BVBA, met de maatschappelijke zetel op het volgende adres: Hoogkamerstraat 308F, 9140 Temse, België. Homeshop BVBA is ingeschreven in de kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer 0821.400.552.
Product
Het goed of dienst dat U bij homeshop BVBA heeft aangekocht, ongeacht of het over één of meerdere artikels gaat.
Website
De website waarop u het product besteld heeft.
Bestelling
Een aankoop die de klant verricht van één of meerdere producten op de website, door deze te bevestigen en te betalen.
Klant, U of Uw
Iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die op de website een artikel gekocht heeft
Consument
Een natuurlijke persoon die een artikel besteld op de website dat niet bedoeld is voor professioneel gebruik.
Professioneel
Elke klant die geen consument is.
De contractuele relatie tussen partijen wordt uitsluitend bepaald door:
- De orderbevestiging die u ontvangt nadat u een bestelling op de website geplaatst heeft
- De Juridische Vermeldingen van de Verkoper
- De Privacyverklaring van de verkoper
- Deze algemene voorwaarden
Wanneer de klant een bestelling plaatst op de website wordt hij geacht automatisch akkoord te gaan met de Algemene Voorwaarden. Door akkoord te gaan met deze Algemene Voorwaarden gaat de klant ook automatisch akkoord met de Juridische Vermeldingen en de Privacyverklaring.
Naast deze Algemene Voorwaarden kan het zijn dat er bijzondere voorwaarden gelden voor bijvoorbeeld promoties. In dat geval primeren deze bijzondere voorwaarden die dan ook specifiek bij het product vermeld zullen worden.
De verkoper kan op elk moment deze Algemene Voorwaarden wijzigen. U dient als klant telkens de algemene voorwaarden te overlezen bij elke nieuwe bestelling. De voorwaarden die op het ogenblik van de bestelling gepubliceerd worden zijn van toepassing op de aankoop.
De laatste update van onze algemene voorwaarden: 05/04/2024
Er zijn bepaalde bepalingen die enkel van toepassing zijn voor bepaalde partijen. Wanneer er verwezen wordt naar ‘De consument’ dan zijn deze Algemene voorwaarden enkel van toepassing voor de Consument en niet voor de Professioneel. Als er verwezen wordt naar ‘De Professioneel’ dan zijn deze Algemene Voorwaarden enkele van toepassing voor de professioneel. Wanneer er verwezen wordt naar ‘De klant’, dan zijn deze bepalingen van toepassing voor zowel de consument als voor de professioneel.
De klant kan indien hij niet tevreden is met het product dit terugsturen binnen de 30 dagen na ontvangst van de bestelde producten.
Handleidingen, stroomkabels, verpakkingsmateriaal, enz… dienen ook steeds in de verpakking te zitten.
Als deze bovenstaande punten gerespecteerd worden en het aangekochte product behoort niet in de categorieën opgesomd in art. 3.2 dan kan een terugbetaling gedaan worden.
Een product retourneren is gratis maar u dient op voorhand wel even uw aanvraag tot retour door te geven aan onze klantendienst via [email protected]. Vervolgens kunnen wij de retour opstarten en de nodige labels bezorgen om het product te retourneren of een specifieke transporteur aanstellen om het product af te halen. De terugbetaling zal op dezelfde manier gebeuren als waarop de bestelling geplaatst is. Enkel bij contante betalingen bij levering zal het aankoopbedrag teruggestort worden op een door de klant aangegeven rekeningnummer bij de aanmelding van de retour. Dit omdat de transporteurs die de retour regelen geen contante terugbetalingen kunnen voorzien. Alle bestellingen die online besteld en betaald werden zullen dan wel op dezelfde manier terugbetaald worden.
Als de retour goedgekeurd wordt door de bevoegde instantie bij belomax dan zal de klant binnen de 15 dagen na ontvangst van de retour in het magazijn terugbetaald worden.
Een retour aanmelden verloopt op de volgende manier:
1) De klant dient de klantendienst van Homeshop BVBA te informeren via [email protected] binnen de 30 dagen na ontvangst van zijn bestelling dat hij niet tevreden is met het product of dat hij / zij dit gewoon retour wenst te sturen.
2) Een medewerker van belomax zal vervolgens contact opnemen via mail om de procedure van retour door te geven en zal ook de nodige labels of afhaalafsrpaak doormailen
3) De klant kan het pakket klaarmaken voor retour en laten afhalen zoals besproken met de klantendienst van Belomax of bij een klein pakket kan dit binnengebracht worden bij een afleverpunt in de buurt.
4) Wanneer het product toekomt in het magazijn van belomax, dan zal dit gecontroleerd worden op gebruikssporen en alle andere aangehaalde punten in art. 3.1.
5) Wanneer het product zoals nieuw is en nog in de originele verpakking zit, dan zal de retour goedgekeurd worden en voor 100% terugbetaald worden. Als het artikel niet in de originele verpakking zit of het artikel is al gebruikt kan er een waardevermindering worden toegepast.
Opgelet: Op maat gemaakte producten kennen geen herroepingsrecht en kunnen dus niet geretourneerd worden.
- Producten die door hun aard snel verouderen of kunnen bederven;
- Audio- en video-opnamen;
- Software of computerspelletjes (incl. Playstation, Xbox, Nintendo games);
- Dagbladen, tijdschriften en magazines;
- Diensten voor weddenschappen en loterijen;
Alle aanbiedingen op de website zijn geldig tot zolang de voorraad strekt. Indien na de bestelling blijkt dat er een product niet beschikbaar is dat in de aanbieding staat, dan heeft de verkoper het recht om de bestelling te annuleren. De verkoper kan hier niet aansprakelijk voor gesteld worden en er kan geen schadevergoeding voor gevorderd worden.
Aanbiedingen die specifiek op naam worden bezorgd hebben een standaard geldigheid van 14 dagen.
De prijzen vermeld op de website zijn steeds inclusief BTW, tenzij anders specifiek vermeld wordt op de website.
De transportkosten bedragen 5,99 euro bij een bestelling onder de 100 euro. Boven de 100 euro zijn de transportkosten gratis.
De bestellingen op onze website kunnen betaald worden met de volgende betaalmethodes:
- Betaling bij levering (contant of met een pin automaat)
- PayPal
- Mastercard
- VISA
- Online Bancontact / Mister Cash
- Apple Pay
Bij sommige bestellingen kan een uitgestelde betaling toegestaan worden aan een specifieke klant.
De betaling dient dan op de bankrekening van Homeshop BVBA te staan binnen de 8 dagen na ontvangst van de goederen door een consument.
De betaling dient dan op de bankrekening van Homeshop BVBA te staan binnen de 30 dagen na ontvangst van de goederen door een professioneel.
Uitgestelde betalingen dienen steeds vooraf aangevraagd te worden aan Homeshop BVBA. Enkel na goedkeuring van een uitgestelde betaling mag er later betaald worden. Indien dit niet zo is overeengekomen of indien dit niet op de factuur vermeld staat, dan geldt een directe betaling bij levering of op voorhand.
Elke betalingsachterstand zal na een eerste ingebrekestelling aanleiding geven tot het vorderen van verwijlintresten aan 12,5% per jaar. Bovenop deze verwijlinteresten zal er nog een extra forfaitaire schadevergoeding gevorderd worden van 15% van de verschuldigde hoofdsom. In geval van laattijdige betaling kan de verkoper op ieder ogenblik verdere leveringen opschorten, en de overeenkomst met onmiddellijke ingang ontbinden.
Tenzij het tegendeel bewezen kan worden, vormen de computerregisters, logbestanden en het mailverkeer het bewijs van alle transacties tussen de verkoper en de klant. Het opgegeven nummer van uw debetkaart of kredietkaart, of uw bevestiging dat u zal betalen bij levering of op voorhand via overschrijving gelden als bewijs van Uw instemming met Uw bestelling alsook Uw instemming op deze Algemene Voorwaarden. Deze goedkeuring geldt ook als ondertekening.
Homeshop BVBA kan ik geen enkele vorm aansprakelijk gesteld worden voor prijsfouten op de website. Het kan voorvallen dat er een prijs verkeerd geafficheerd staat op de website door een menselijke fout of systeemfout. Homeshop BVBA zal de klant in dat geval binnen de 15 werkdagen informeren om de bestelling te annuleren of te wijzigen naar de correcte prijs.
Homeshop kan niet aansprakelijk gesteld worden voor typefouten in de prijs of producten.
Alle bestellingen geplaatst op onze website worden zo snel als mogelijk geleverd. Bij de meeste producten staat een indicatieve levertermijn vermeld. Deze termijn begint te lopen vanaf de werkdag na ontvangst van de bestelling.
Indien er geen specifieke levertermijn vermeld staat dan hanteren wij een maximum levertermijn van 30 werkdagen.
Indien de levertermijn verder zou uitlopen dan zal een medewerker van Homeshop BVBA de klant informeren.
Vervolgens heeft de klant de keuze om van de bestelling af te zien en deze te annuleren of deze te laten doorgaan met een langere levertermijn.
Indien de klant een terugbetaling verkiest dan zal het betaalde bedrag inclusief eventueel betaalde transportkosten worden terugbetaald op het doorgegeven bankrekeningnummer.
De klant kan op geen enkel moment een schadevergoeding vorderen voor een laattijdige levering en de gevolgen hiervan.
De levering zal plaatsvinden op het doorgegeven adres tijdens de bevestiging van Uw bestelling. Indien het adres niet correct werd doorgegeven dan kan dit nog gewijzigd worden binnen de 24h na de bevestiging van de bestelling.
Indien deze termijn verstreken is en het product al verzonden is kan het zijn dat er een meerkost aangerekend zal worden aan de klant om een nieuw adres door te geven aan de transporteur.
De levering van het product gebeurt steeds op het gelijkvloers. Dit omdat er verzekeringscontracten afgesloten zijn voor deze manier van levering.
De chauffeur zal zich een dag op voorhand aanmelden als het over grote producten gaat, en bij kleine producten zal dit bezorgd worden met een pakketdienst. De klant zal dan ook steeds een trackingmail ontvangen om het pakket / de aflevering verder te volgen.
Levering Grote Voorwerpen
Bij een levering van een groter product zoals bijvoorbeeld een trampoline of tafeltennistafel zullen wij beroep doen op onze eigen transportdienst of op een externe transporteur.
Wij zullen steeds de dag of enkele dagen op voorhand contact met u opnemen om door te geven dat wij de volgende werkdag of binnen enkele werkdagen gaan langskomen. Zo hoeft u niet thuis te wachten op het pakket en weet je ongeveer op welke datum en tijd wij het pakket zullen aanleveren.
Let op: Mocht je vervolgens toch niet thuis zijn bij de eerste levering nadat de levering is bevestigd via telefoon of mail dan kunnen er extra transportkosten aangerekend worden. Bij een tweede aanlevering zijn er extra transportkosten verbonden die zullen aangerekend worden aan de klant.
Indien de bestelling niet geleverd kan worden en het product retour gestuurd zal worden, zullen ook de oorspronkelijk betaalde transportkosten en de retourkosten aangerekend worden aan de klant.
Indien de klant al betaald zou hebben op voorhand dan zal de Verkoper het betaalde bedrag min de transportkosten en eventuele retourkosten terugstorten. Indien er nog niet op voorhand betaald zou zijn, dan zal de klant een factuur ontvangen voor de gemaakte transport- en retourkosten.
Opgelet: leveringen van grote voorwerpen zijn enkel mogelijk op het gelijkvloers en er kan gevraagd worden aan de klant om even te helpen bij het uitladen.
De verkoper behoudt de volle eigendom van de Producten tot al Uw verplichtingen volbracht zijn. Bij gebrek aan betaling van de prijs, interesten of extra ontstane kosten blijven de producten eigendom van de verkoper. Er zal pas een eigendomsoverdracht plaatsvinden als alle betalingen voldaan zijn. Het is dan ook niet toegestaan aan de klant om het product te vervreemden als niet aan deze opgesomde voorwaarden voldaan is.
De risico-overdracht vindt plaats op het moment van levering zoals vermeld in art 6.1 voor de klant.
Bij levering is het belangrijk om de goederen te inspecteren op schade. Indien het pakket schade vertoont dient dit duidelijk op de levernota vermeld te worden. Indien er op de levernota geen vermelding gemaakt wordt van schade dan kan dit ook niet geclaimd worden bij de verkoper of de transporteur. In dat geval kunnen deze goederen ook niet teruggestuurd of terugbetaald worden.
De aansprakelijkheid van de verkoper kan niet ingeroepen worden bij gevallen van Overmacht. Zo kan de Klant geen schadevergoeding vorderen bij bv. nationale of lokale noodsituaties, acties van werknemers, bugs in software of bij bv. laattijdige levering van de leveranciers aan de Verkoper.
Alle producten die vermeld worden op de website zijn in regel met de Belgische en Nederlandse Wetgeving. De klant wordt daardoor geacht alle voordelen en nadelen van een product te kennen door het lezen van de productbeschrijving en de Algemene Voorwaarden.
Hierdoor kan de verkoper niet aansprakelijk gesteld worden, of men kan geen schadevergoeding vorderen van de verkoper voor verlies tot uitbating, verlies van winst, verlies van data, verlies van persoonlijke gegevens, tijdsverlies, emotionele schade, verlies van kans of genotsderving.
Mocht de verkoper aansprakelijk worden gesteld voor een andere reden dan hierboven, dan kan de verkoper maximum aansprakelijk gesteld worden voor een bedrag gelijk aan de aankoopwaarde van het aangekochte product, en dit met een maximum van 1.250 euro.
De consument geniet steeds van de wettelijke garantie van 2 jaar op roerende lichamelijke zaken. Deze termijn begint te gelden vanaf het moment dat het product geleverd of afgehaald is. De factuurdatum telt hier als startdatum.
Voor tweedehandsgoederen geldt een beperkte functiegarantie met een termijn van 1 jaar. Er kan geen beroep gedaan worden op de garantie voor gebreken die reeds vermeld werden bij het tweedehandsproduct.
Alle producten die tijdens de garantieperiode een defect vertonen kunnen teruggestuurd worden naar Belomax, Hoogkamerstraat 308F, 9140 Temse. Wel raden wij aan om steeds op voorhand een mail te sturen naar [email protected] zodat wij binnen de garantieperiode een retourlabel aan de klant kunnen bezorgen of zodat Belomax een retouropdracht kan inplannen als het over een groter product gaat.
In de meeste gevallen kunnen wij onderdelen voorzien om het defect te verhelpen. Als Belomax de mail ontvangen heeft met alle info en een beschrijving van de garantieaanvraag dan kan de garantieaanvraag dikwijls het snelste opgelost worden door een verangend onderdeel naar de klant thuis te versturen.
Na ontvangst van het product, zal dit bekeken worden door de fabrikant binnen de termijn opgegeven door de fabrikant van het product. Dit kan soms enige tijd in beslag nemen. Als het product hersteld is kan dit afgehaald worden bij Belomax, Hoogkamerstraat 308F, 9140 Temse of wij kunnen het herstelde product terug naar u opsturen.
Als het product niet meer hersteld of vervangen kan worden, zal er een gedeeltelijke of volledige terugbetaling gebeuren.
De garantie is niet van toepassing als er kan worden aangetoond dat het product defect of beschadigd is door foutief gebruik, of doordat het product niet gebruikt is volgens de regel van de ‘goede huisvader’.
Mochten er verborgen gebreken zijn, dan moeten deze binnen de 14 dagen gemeld worden aan de verkoper door de consument.
Indien de producten niet meer onder de garantietermijn vallen, dan kan het product toch nog dikwijls hersteld worden. Indien de klant dit wil laten herstellen of een onderzoek wil laten opstarten voor het vinden van het probleem, dan kan dit op eigen kosten. Ook kan de klant kiezen om het product te laten vernietigen in dat geval.
De verkoper verbindt zich ertoe om de relevante boekhouding, of facturen bij te houden gedurende de wettelijke vooropgestelde termijn.
Indien de klant zijn betalingsverplichtingen niet nakomt zoals reeds vermeld in art. 5 worden de volgende schadevergoedingen en verwijlinteresten toegepast.
Elke betalingsachterstand zal na een eerste ingebrekestelling aanleiding geven tot het vorderen van verwijlintresten aan 12,5% per jaar. Bovenop deze verwijlinteresten zal er nog een extra forfaitaire schadevergoeding gevorderd worden van 15% van de verschuldigde hoofdsom. In geval van laattijdige betaling kan de verkoper op ieder ogenblik verdere leveringen opschorten, en de overeenkomst met onmiddellijke ingang ontbinden.
Mocht de verkoper op een bepaald moment beslissen om geen aanspraak te doen op deze Algemene Voorwaarden of op één van de clausules dan geldt dit niet als een definitieve afstand van deze Algemene Voorwaarden of van een clausule.
Mochten er bepaalde clausules of artikels nietig verklaard worden dan blijven de andere nog steeds gelden. Dit kan niet leiden tot ongeldigheid of nietigheid van deze Algemene Voorwaarden.
Alle handelingen, contracten en overeenkomsten worden exclusief beheerst door het Belgisch vigerend Recht.
Mochten er geschillen ontstaan dan is de rechtbank van de Dendermonde, België bevoegd om kennis te nemen van alle mogelijke geschillen tussen de verkoper en de klant.
De inhoud van de websites beheerd door homeshop BVBA zijn volledig eigendom van Homeshop BVBA. Dit houdt in dat alle teksten, foto’s en beschrijvingen eigendom zijn van Homeshop BVBA. Onrechtmatig gebruikt van deze data kan leiden tot een geschil.